Cu un buget de peste 600 de mi de euro,
la începutul lunii
august, la Galaţi a demarat unul dintre cele mai importante proiecte
internaţionale realizat în ultimul an de o entitate locală, UPIR
(UNIUNEA
PORTURILOR INTERIOARE ROMANESTI) -
„DANUBE – BLACK SEA CONNECTION OF EUROPEAN AND ASIAN ECONOMY,A
STEP FOR SUBSTANTIAL GROWTH OF THE BLACK SEA AREA” (prescurtat,
DABS) – menit să pună în valoare porturile dunărene şi cele de
la Marea Neagră.
![]() |
managerul proiect DABS-Ilie Drăgan |
De altfel, tema
anunţată a primei conferinţe, organizate la Hotel Vega din Galaţi,
ce a lansat efectiv proiectul, în prezenţa partenerilor - „Dunărea Maritimă – legătură viabilă între reţeaua
transeuropeană de transport şi bazinul Mării Negre”- a suscitat
interesul participanţilor pe parcursul întregii zile de 1 august.
În deschiderea
evenimentului, managerul de proiect Ilie Drăgan (vezi foto) a subliniat că
iniţiativa dar şi eforturile principale ale realizării acestui
proiect i-au aparţinut coordonatorului UPIR, dir.adj. Al APDM
Galaţi, Carmen Costache.
„Ideea acestui proiect a apărut acum 2 ani. Cei din administraţia portuară şi operatorii ne-am tot gândit ce am putea face ca să redăm Galaţiului importanţa pe care a avut-o acum 20 de ani şi pe care, din păcate, a pierdut-o. Practic, suntem o rută veche, este vorba despre sistemul ponto-baltic, dar am fost eliminaţi din această competiţie care este a bazinului Mării Negre. Dacă urmăriţi rezultatele studiului făcut de organizaţia Traceca, o să observaţi că toate fluxurile şi toate conexiunile care sunt acum în bazinul Mării Negre exclud Galaţiul. Şi-atunci ne-am dat seama că noi suntem la ţărm şi oferim nişte servicii utilizatorilor, asta însemnând cei care dirijează marfa şi care fac lucrurile să se mişte. Ca să putem să fim atractivi şi să putem oferim un pachet de servicii interesante, trebuie să cunoaştem foarte bine ce aşteaptă ei şi ce i-ar putea determina să treacă pe la noi. Nu mai trebuie să stăm în aşteptare şi să facem investiţii şi să ne pregătim aşa cum ne imaginăm noi că ar trebui să fie, ci în primul rând trebuie să ştim ce aşteaptă ei de la noi, ca noi să ştim ce trebuie să facem. Deci, am schimbat un pic regulile: o să ieşim noi pe piaţă şi n-o să mai aşteptăm piaţa să vină la noi. Asta a fost ideea acestui proiect, să ieşim noi pe piaţă. Totodată, în acest proiect nu mai este vorba despre portul Galaţi, ci despre întreg oraşul Galaţi”, a susţinut Carmen Costache, în cadrul unei conferinţe de presă.
- Proiectul "multinaţional" se desfăşoară pe un an de zile (iunie 2013 – mai 2014)
„Obiectivul
general propus este de a dezvolta economic zona „prin susţinerea
accesului îmbunătăţit şi conexiuni mai bune ale economiei
europene şi asiatice printre porturi, în zona Dunăre-Marea
Neagră”a anunţat Drăgan la prezentarea proiectului.
„DABS are ca
obiective specifice identificarea posibilităţilor de cooperare
economică între ţările UE şi statele terţe, exploatând
oportunităţile oferite de porturile maritime dunărene ca porţi de
intrare continentală pentru schimburile comerciale cu Asia,
identificarea şi implementarea de coridoare intermodale utilizând
cu precădere transportul maritim în bazinul Marii Negre.
Rezultatele se vor materializa într-un studiu de piaţă privind
schimburile comerciale de mărfuri între ţările din bazinul Mării
Negre şi piaţa unică europeană. Pe baza acestuia, va fi elaborat
un studiu de fezabilitate pentru implementarea unei linii regulate de
navigaţie”, a mai amintit Ilie Drăgan în expunerea sa.
Beneficiarii direcţi
ai realizării proiectului, după cum au anunţat organizatorii
conferinţei, sunt membrii Uniunii Porturilor Interioare Româneşti
(UPIR) şi Samsun Special Provincial Administration (SSPA) din
Turcia. Ca parteneri de lucru s-a apelat la organizaţii şi
instituţii din ţările vecine şi cu activităţi în domeniu: The
Agency for Cross-Border Cooperation and European Integration (ACTIE)
din R. Moldova; Union of Bulgarian Black Sea Local Authorities
(UBBSLA) din Bulgaria; The Communal Organization Agency for Cross
Border Cooperation “EuroRegion ”Lower Danube” (COACBC) din
Ucraina; International Centre for Social Research and Policy Analysis
(ICSRPA) din Georgia; European Regional Framework for Co-operation
(ERFC) din Grecia şi Municipalitatea din Inebolu, din Turcia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu